Julafton :/

Nu börjar jag märka av att det är julafton . Rastlös som fan, finns ingenting att göra.. Jag hatar julen, för det är alltid samma sak. Årets längst meningslösaste dag. Man sitter bara och väntar hela dagen. Egentligen är det som vilken dag som helst, bara det att det är julafton, massa folk, god mat och ge bort och få presenter. Det är roligt och mysigt på sitt sätt men det känns ändå så himla onödigt.

Våran familj och släkten som vi firar med har alltid haft traditionen att vi träffas på kvällen och umgås, äter och gör allt som hör julen till. Men vad ska man göra innan det då??

Sitter och nöter vid datorn hela dagen. Fast idag har vi (familjen) ändå hunnit med att åka till grannarna, gratta deras dotter som fick barn förra veckan och gifte sig och allt det där. Fick frukost där, julfrukost med gröt, julmust, glögg, skinkmackor och det dära^^. Sen så har jag varit i Ullfors och försökt varit snäll mot Bonzo även fast han är en jävla kattjävel^^..

Men nu sitter jag här ändå, ska i alla fall kolla på "Sunes jul" nu tror jag (julkalendern från 1991). Justé apropå julkalendern, någon som sett den? Är den bra? handlar om? jag har missat varenda avsnitt .. Brukar kunna se något avsnitt men inte i år. Har bara hört radions julkalender "Teskedsgumman" någon favorit i repris som dom säger, några gånger på jobbet..

Men nu ska jag dra . ha en bra julafton alla :)

Kommentarer
Postat av: Malin

en tradition är en tradition, något som man inte kan förstöra.

2007-12-24 @ 23:19:06

En kommentar tack:):

Ditt namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser..):

Bloggadress (eller liknande..):

Nu är det bara att skriva ...

Trackback