Marie Picasso vs. Amanda Jenssen

Ja, vad ska man säga? Hon är grymt duktig men ingen riktig "popidol" tycker jag i alla fall. Amanda var mer speciell, hon hade en egen stil och en speciell röst och syndes i mängden. Henne lade man märke till första gången man såg henne. Men Marie därimot hon var en av dom alla fast med mycket bättre röst än dom flesta som var med där.

Men vinnarlåten den klarade Amanda bäst av dom utannågot undantag. Men man kan väl inte klaga för jämnare än såhär kommer det väl antagligen aldrig mer att bli . Marie 51,3% av rösterna och därmed fick alltså Amanda 48,7% av rösterna och bara det säger ju att man inte ska klaga. Och jag tror att det inte hade spelat någon roll om vilken som kom ett och vilken som kom tvåa för dom båda får skivkontrakt och kommer att gå enormt långt ändå. Men tror däremot att Marie kommer få/har äldre fans och Amanda har fixat till sig dom yngre.

Hade ju hoppats på att Amanda skulle sjunga - Jeff Buckleys, Halleluljah (eller hur det stavas) eftersom att jag missade den och alla säger att den var så grymt ***** bra . Men nej, det gjorde hon inte .

Istället så sjöng hon: "Unchain my heart" och "Suspicious minds" och dom gjorde hon grymt bra.

Marie sjöng: "All by myself" och "I'll be there" och dom var ju hon grymt bra på.

Röstade på Amanda men egentligen så spelade det inte så stor roll för mig vem som vann. Man vet ju ändå i stort sett vad som kommer hända i framtiden.



image31     image32

Kommentarer

En kommentar tack:):

Ditt namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser..):

Bloggadress (eller liknande..):

Nu är det bara att skriva ...

Trackback