Goda vs. dåliga gärningar

Jag är i alla fall bäst på dåliga :) Eller bäst och bäst, bra är jag i alla fall .

Fast idag har jag gjort en bra gärning - jag har köpt godis av Ronja Lillebrors bästa kolablandning. Sen när jag hade öppnat den kom jag på den utsökta idén att jag kunde ge den till Pappa i farsdagspresent men då hade jag ju som sagt redan öppnat den, och det är ju inte så snällt att ge bort något som redan är halvt uppäten eller liknande. Fast det förstås Mamma fick en trasig diskmaskin av Pappa i morsdagspresent :)

Jag som inte ens brukar köpa farsdagspresent eller Morsdagspresent, men tänkte att eftersom jag och syrran hade slagit på stort och köpt en blomma till Mamma i morsdagspresent så kunde jag ju ge Pappa någonting också - Måste ju tänka på jämnställdheten :) Men får väl köpa en burk kakor av Axa också då, så får Pappa en sån istället. Men tiden är ju knapp eftersom att det är farsdag redan på Söndag. Men får se har ju inte direkt överflöd i pengar så här i v'äntan på julen..

Blev ledig på Lördag efter lite tjat och gnäll, så funderar på att ta ut lönen och åka till stan och handla julklappar och shit, men ingen som vill följa med :(

Första tanken var att dra in till Gävle och få med Mandy ut men hon brukar ju inte vara så sugen på att följa med plus att Evelina skulle dit, så då tycker jag att dom kan få umgås - Snäll som jag är :) Fast jag hinner och ska hälsa på henne en dag vare sig hon vill eller inte ..

Frågade även Ronja eftersom att jag var till henne och hälsade på idag, om hon ville följa med till stan men hon var inte heller på, på mina planer, eftersom att hon skulle på något Rallykalas med Basse, vad det nu är för någonting.

Och syrran som tjatat så på att åka till Uppsala eller Stockholm för att handla julklappar, vinterjacka och vinterskor kunde inte heller eftersom att hon aldrig får sina pengar som hennes kompis är skyldig henne :S

Så ska fråga Axa om hon är sugen på att följa med, annars blir det nog 50-årskalas hos grannen för mig eller något liknande .

Bytte ämne totalt, men orkar inte skriva mera just nu :)

Kommentarer
Postat av: Mandy

Ofta din pappa ska ge din mamma mors-dagspresent :O
Va sa han då :O "Grattis morsan" å gav en puss på mun :O HAHAHA

Postat av: Anonym

De va inte så att Roonjis skulle på Rallyskalasis. ^^ HIHI

HAHAHAHAHAHAHAHAHA

2007-11-08 @ 23:17:47
Postat av: LindaEriksson

Haha nee inte direkt, dom är inte sånna :)

2007-11-09 @ 10:16:32

En kommentar tack:):

Ditt namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser..):

Bloggadress (eller liknande..):

Nu är det bara att skriva ...

Trackback