- In Sweden

Som dom flesta kanske redan vet (eller har inte sån jättekoll vilka som är in och läser här men..) så är jag hemma i Sverige igen. Tog nattåg från Lund till stockholm där vi var vid sex i morse sen fortsatte vi med pendeln och därefter upptåget till Tierp och var hemma vid halv nio. Fan vad skönt det kändes.

Var helt klart jobbigare än vad jag hade tänkt mig. Att inte ha något fast boende och att hela tiden vara på resande fot. Dessutom med dessa naturkatastrofer; översvämningar som gjorde att tågen inte gick som vi ville, och att det inte alls gick att åka efter en bestämd rutt utan förbeställda biljetter gjorde ju inte saken lättare. Man fick lixom ta det som det kom.

Men det har varit en väldigt härlig upplevelser, mycket som man har hunnit sett. Ingenting jag ångrar men däremot ingenting som jag kan tänka mig (just nu i alla fall!) att göra om eftersom att det är så psykiskt och fysiskt påfrestande. Speciellt eftersom att jag har så himla svårt att sova. Satt oss på ett nattåg från MÜnchen till Hamburg där vi satt sex personer ihoptryckta på bara några få kvadrat. Var fullt i sovkupeerna så fanns inte så mycket val. Och allting kändes bara jobbigt, men som var så visste vi redan då att vi var påväg hemåt och att man hade något att se fram emot.

Mycket tåg som krånglade på vägen hem med förseningar på grund av byggen och grejer. Men som tur var så klarade vi allting galant i alla fall.

Men ska inte klaga, har varit underbart härligt i stort sett hela tiden. Lite tråkigt med det dåliga vädret bara. Men vi har sett många fina städer; London, Maarseille, Ventimieglo (stavas? ligger i alla fall på gränsen mellan Frankrike och Italien.) och Milano och flera andra där vi stannat för att byta tåg och hunnit kolla runt lite fort i.

Inte riktigt min typ av resa bara. Men hade man aldrig försökt så hade man ju heller aldrig vetat så det är absolut ingenting jag ångrar utan ser det som en utmaning som jag lyckats delvis med, klarade ju inte av alla planerade dagar men det räckte gott och väl.

Ska fixa och visa lite bilder, någon dag när jag har tråkigt och det är typiskt svenskt sommarväder, med andra ord regn. Så ta det lugnt det kommer.

Nu ska jag gå och lägga mig, har saknat min säng något extremt och det ska bli så himla skönt att krypa ner i den..

God natt!

Kommentarer

En kommentar tack:):

Ditt namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser..):

Bloggadress (eller liknande..):

Nu är det bara att skriva ...

Trackback