- Jag, en hatisk tonåring.

Hela den här dagen så har jag haft planer på att packa. Har inte gått som planerat och jag har inte packat ett skit, tur att man är ute i god tid och inte behöver känna stress. Undrar om jag orkar bo i den flyttkaos som jag ordnat i mitt rum med kartonger, påsar, väskor, kläder och grejer över hela golvet, på bordet, i fönstret och alla andra grejer där det går att ha grejer.

Men i alla fall, istället för att packa så hittade jag en gammal skokartong med gamla brev, dagböcker, foton etc i (Japp, jag är/var en jävel på att samla på allt som gick att spara.). Så den här dagen har jag inte gjort så mycket annat än att läsa gamla dagböcker och brev. Och jag måste ju erkänna att jag var en ganska hatisk tonåring. När jag var typ 15, 16 någonting så hatade jag något/någon ny nästan varje. Bästa var ju i alla fall:

(Förlåt Angelica.) Hatar min äckliga syster för att hon ätit upp mina persikor. Har förfinat den meningen lite nu kan jag lova, för den rätta meningen om jag skulle skriva den här skulle jag med stor sannolikhet bli avstängd. Men förstår någon meningen med detta hat, haha att jag tillägnade henne en hel sida i en av mina dagböcker bara för att jag var så sjukt förbannad för att hon åt mina persikor. Länge sen jag skrattade så mycket som jag gjort idag, och för det mesta så har jag skrattat för mig själv.
Men Mandy har också varit med på ett hörn och lyssnat och skrattat åt det hon fått höra av mig. Tur att inte hon tar illa upp (hoppas jag!) för allt elakt jag skrivit om henne. Har sagt det till henne idag, men samtidigt så var det ju flera år sedan. Men hade ju även skrivit på en sida; Mandy (fanns flera namn på listan..) är en av dom som gör mig sjukt glad!!

Helt underbart att läsa och se vad man gjort under uppväxten. Trodde inte att jag va så agressiv som jag var bara. Men det kanske bara var de gångerna jag skrev dagbok, har inte en aning. Arg var jag i alla fall för det mesta i alla fall.

Men nu ska jag sova. Ha det bäst! God natt


Kommentarer

En kommentar tack:):

Ditt namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser..):

Bloggadress (eller liknande..):

Nu är det bara att skriva ...

Trackback