- Skönt att det snart är över

Panik i morse, han vara vaken i en kvart innan det var dax att klä på sig 70 % av alla kläder jag har för att sedan bege mig till jobbet - gåendes. Tog en timme och tre minuter och det var sjukt kallt! All snö blåste i ansiktet hela tiden. Och jag fick gå i en halvmeter höga drivor var tredje meter. Underbart! Jag var så extremt less på snön innan men nu går det inte att beskriva med ord längre. Tur att Camilla finns som skjutsade hem mig efter jobbet, plus att hon först skjutsade mig till Tierp så jag kunde köpa cigaretter.

Efter att jag vaknade och gick ut för att stoppa i motorvärmarkabeln och röka morgonciggen så insåg jag ganska snabbt att jag hade två val - 1. att gå hela vägen till jobbet eller 2. att skotta en tio meter lång och 5 meter bred snödriva så jag kunde åka bilen. Vid punkt två så var jag även tvungen att försöka hitta bilen som fanns någonstans där under all snö, plus att jag kanske inte ens hade kommit fram till jobbet med bilen eftersom att dom inte hade plogat vägarna heller så!

Äsch nu är den här jävla dagen i stort sett förbi i alla fall och glad är jag för det! Blir soffmys med Frukotsoppa och varm choklad den här kvällen i alla fall!!

Kommentarer

En kommentar tack:):

Ditt namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser..):

Bloggadress (eller liknande..):

Nu är det bara att skriva ...

Trackback