- Annorlunda löfte

Jag har ju ett lite underligt löfte (nyårslöfte???!! eller vad man ska kalla det..) som går ut på att jag inte ska handla mat på hela januari. Det är någon idé som jag har fått som jag har trott stenhårt på att det ska gå igenom. Men nu eller igårkväll så började jag känna att det nog inte kommer fungera i alla fall..

Okej att jag jobbar 20 av 31 möjliga dagar i januari (minst!) och dom dagarna jag jobbar så äter jag aldrig hemma. Och när jag är ledig så brukar jag inte äta hemma, dom dagarna brukar jag åka till mamma och pappa och tigga mat. Smart som jag är! Men det finns mat i frysen här hemma och i skafferiet så tror i vilket fall inte att jag lär svälta ihjäl.

MEN... jag kommer dö av törst om jag nu ska följa mitt löfte till punkt och pricka. Vattnet i kranen här smakar så himla illa, smakar järn så det dricker jag inte. Så för tillfället så dricka jag mest C-vitamin. Men det får man ju bara dricka ett glas om dagen. Är ingen stor beundrare av saft och läsken är slut, vilket jag heller inte är något stort fan av. Det är vatten jag vill ha. Och miljövänlig som jag är så köper ju jag vanligt vatten på flaska. Men det är slut.

I-landsproblem kan jag lova. Just det anledningen till det här är att jag tror att jag ska kunna spara massa pengar på det här viset. För då kan man storhandla i början av februari istället när kylen, frysen och skafferiet ekar tomt..

Jag är smart jag vet :)

Kommentarer

En kommentar tack:):

Ditt namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser..):

Bloggadress (eller liknande..):

Nu är det bara att skriva ...

Trackback