- Nyårslöften

Tänkte på det här med nyårslöften. Varför har man dom egentligen? och Varför skaffar man dom på nyårsaftonen, ofta jag håller ett löfte bättre bara för att det blir ett nytt år? Skulle inte tro det. Är nog ett ganska starkt bevis på att det inte fungerar. Själv har jag haft samma löfte år ut och år in dom senaste fem sex åren - att sluta röka. Men det fungerade inte jag har inte viljan. Men det spelar ingen roll, det konstiga i det hela är varför jag återtar samma löfte år efter år när jag redan vet att jag inte klarar av det?

Årets nyårslöfte är därför inte att sluta röka, för det kommer jag ändå inte göra på grund av något löfte jag gett till mig själv. Istället så tror jag att det kommer en dag då jag inser att jag inte ska röka något mer och att jag får viljan och orken att sluta röka.

Årets nyårslöfte är istället pengar, ekonomi, sparande. Jag ska börja spara pengar till saker som jag vill ha eller göra istället för att spontanhandla massa skit som jag bara mår bra av för stunden. Göra något vettigt av allting istället. Betala av skulderna till mamma och pappa. Fast skulderna lär jag ju betala av vare sig jag har något löfte eller inte.

Bara hålla tummarna att det blir som jag vill. Själv då, har du något nyårslöfte?

Kommentarer

En kommentar tack:):

Ditt namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser..):

Bloggadress (eller liknande..):

Nu är det bara att skriva ...

Trackback