Min katt kan också

Jag har alltid trott att Julius inte har någon jaktinstinkt. Att han är för korkad för att fatta att katter ska jaga råttor och fåglar och liknande.
Har bara sett honom jaga skalbaggar och fjärilar.
Men jag hade fel. I och med att jag aldrig sett honom tagit något annat än typ en spindel så har jag aldrig brytt mig så mycket.
Men nu när jag skulle gå och lägga mig så gick jag ut och skulle röka först. Så hör jag hur han kommer och springer på gruset, kastar sig upp för trappen precis efter att jag stängt dörren - med en RÅTTA. Den var stor också.. Typ 15 cm i bara kroppen.

Han kan min Julius också :) hur stolt som helst la han den på trappen (den levde lite grann, i stort sett död.) och började spinna och jama och greja för att få beröm.


Kommentarer

En kommentar tack:):

Ditt namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser..):

Bloggadress (eller liknande..):

Nu är det bara att skriva ...

Trackback