Att (inte!) sova med katt

Inatt fick jag knappt sova nånting. Julius (katten) som hade varit ensam, inne hela dagen igår eftersom att jag jobbade, tyckte väldigt synd om sig själv. Han var rastlös och sällskapssjuk. Själv så var jag bara jäkligt trött och slut efter att ha jobbat och ville inget hellre än att få sova så många timmar som var möjligt innan det var dax att kliva upp idag för 10 timmars arbete igen.

Vid halv fyra - fyra nångång i morse så hade jag klivit upp ur sängen och gått runt som en zombie och hällt upp ny mat, öppnat dörren så han kunde gå ut, öppnat dörren så han kunde komma in osv osv.  Men då fick jag nog och letade fram bomull som jag tryckte in i öronen och så släppte ut jag ut Julius en sista gång innan jag somnade.

Idag har jag som sagt också jobbat hela dagen. Men då ringde jag mamma som var snäll och åkte hem hit och släppte ut Julius. Så nu är han "slutkörd" efter att ha varit ute halva dagen och hoppat i snön. Nu ligger han fint i sin katthylla och sover medan jag ligger i sängen.

Hoppas att jag får sova ostört några timmar i alla fall. Är ledig i morgon så ska börja det hela med en ordentligt sovmorgon och sen ska jag umgås med Malin. Vi ska till Uppsala och spendera pengar:)

Kommentarer

En kommentar tack:):

Ditt namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser..):

Bloggadress (eller liknande..):

Nu är det bara att skriva ...

Trackback